woensdag 30 april 2014

1 Mei dag van de arbeid!

Wel grappig als je er over na denkt.

1 mei de dag van de arbeid is een officele vrij dag!

Morgen ben ik dus vrij, en vrijdag mag ik weer ehm lijntjes trekken???!!!

Als het goed is, gaat Georgina vrijdag hier naar toe om te kijken of ik ergens anders voor de maandag en vrijdag geplaats kan worden. Ben benieuwd dus!

Mosha die eind van de ochtend op een hele andere plek en de hoofdzuster zat op haar plek. Grappig om dan de rollen omgedraaid zien zijn. Ze deelde nu de medicatie uit en ineens vroeg ze of ik even lijntjes wilde maken in een schrift die ze begin deze week ineens gemaakt hebt ipv die anderen... Ik zei nee nu niet! Kwamen nog opvol patienten. Ga dan geen lijntjes trekken. Dus deed zij het :) Moest wel lachen trouwens om die actie van der.

Oh ja ben vandaag nog gezegend door een psychotische man. De duivel zat in hem (ja echt ondanks de duivel kon hij mij zegen). En hij was gebeten (die wond was echt). Vond het wel heel erg om te zien hoe erg hij in zijn beleving zat. En hoe weinig de zusters aandacht aan hem besteede. Alleen maar sprak met de begeleiders die bij hem waren. Hij kreeg twee keer een depot. Geen idee wat hij gehad heeft. Daarbij reageerde hij in mijn ogen erg overdreven op de depot. In zijn beleving weet ik niet wat hij dacht toen hij een prik kreeg. Jammer dat ik niet met hem kan praten hoe hij zich voelt wat hij zoal mee maakt. Om hem daarbij te helpen. Dan vind ik het wel jammer dat ik alleen toe kan kijken. Met de hoofdzuster kan ik wel wat meer praten en haar verteld hoe verleegkundige in ons land zoal doet. Daarbij vertelde ze ook dat dit misschien geen geschrikte plek is, ze vroeg wel of ik hier wat leer en zo. Natuurlijk leer je hier, ondanks dat ik niemand goed kan verstaan, en hun mij niet. Leer ik genoeg. En kan ik een blog mee vullen (natuurlijk vertelde ik het laatste niet).

En nog erger was, vond ik, er zat nog een andere patient in de spreekkamer waarbij die andere man zo psychotische was. Deze man heeft schizofrenie en zat er erg beduust uit. Had niet door dat hij er niet bij hoorde. Kan namelijk later de spreekkamer binnen, toen zaten ze er allemaal al.

Daar moet ik erg aan wennen, dat ze meerdere patienten tegelijk in de spreekkamer laten. Gewoon spuiten waar andere patienten bij zijn. Over andere zaken praten waar de patient bij zijn. Hard lachen waar patienten bij zijn. Ik kan me iets voor stellen hoe ze zich voelen. Ze zullen niet altijd begrijpen waar het over gaat, ivm hun psychose. Je weet niet hoe ver ze in hun psychose zitten en of ze achterdochtig zijn. Zo veel prikkels in de spreekkamer.

morgen sla ik een blogdag over!

4 opmerkingen:

  1. Heb je al wel dingen gezien die je als je thuis bent kan gebruiken.
    Ik bedoel niet de dingen zoals over patiënten spreken waar anderen bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bella. Gebruik makent van het net bij onze overburen. Geniet ik enorm van je avontuur. Kuss Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, nog niets kunnen gebruiken hoe ze daar omgaan. Wie weet op me andere plaats... hakuna matata deed ik al dus helaas. Alhoewel ik merk dat we het lang zo slecht niet hebben. Fijn mam dat je me kan blijven volgen. Kan je zien hoe netjes ik me gedraag x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over patiënten praten doen ze in Nederland ook. Heb het vaak gezien in het ziekenhuis vooral bij psychiatrische mensen. Waarom? Zij kunnen je beter antwoord geven dan wij zelf. Ik snap dat niet. Jammer dat je niet met die man kon praten. Gaan die mensen weg naar huis na het krijgen van het depot?

    BeantwoordenVerwijderen