zaterdag 19 april 2014

Gister in Moshi geweest

Jaaa weet nu wat er mis is gegaan waardoor ik verdwaald raakte. Ze hadden we een halte te ver afgezet, wat eigenlijk dichterbij me huis is... alleen had ik het niet door, en liep rechtdoor ipv stukje terug, want nu ik met de bus naar Moshi ging, zag ik veel bekende stukjes. Das wel mooi want zag een mooie waterval. En als mooi weer is wil ik er zeker terug. Om foto's te maken. Ga nog niet graag op pad er mee. Maar goed dwaal af van mij verhaal. Ik zou eigenlijk met Salma gaan door mis communicatie was ze weg en dacht ik nog wat nu. Ik dacht ik ga gewoon had beloofd te gaan en keek er ook wel naar uit. Dus zei ik tegen Mariam (nichtje) ik ga naar Moshi. Gelukkig kon ze me vertellen hoe ik het beste kon gaan rijden en hielp ze me een bus pakken. Waar de daladala ook stopte kom ik ook een grote bus pakken voor Moshi. Enige nadeel de bus zit dan wel vol. Maaaar kan altijd voller. Uiteindelijk zal ik op desboord met me rug tegen de voorruit aan. En af en toe opstaan omdat we politiebureau naderen. Ehm oke... reed er ander half uur over. Kwam vrijlaat aan. Rond 16.10 was ik er. Was totaal verdwaald. Gelukkig smsde ik dat ik er was en werd opgehaald door hem. We hebben twee uur gekletst over van alles. Eerste ritueel bij deze mensen vragen hoe het met mij gaat mijn moeder, mijn vader ect. Natuurlijk ook terug gevraagd. Natuurlijk alles goed. Nog stukje gelopen, geschuild voor de regenbui die ineens viel. Aantal foto's kan je zien hie mooi. Liepen in een park wat je eigenlijk moet betalen,  scheeld dat je met iemand loop die de taal spreekt en er vandaan komt natuurlijk.
Ik ben rond 18.30 de bus terug gepakt met zijn hulp. Hij wilde liever mee gaan omdat mzungu alleen in het donker niet veilig is. Ik als eigenwijs zei nee joh red me wel. En ging in de bus. Ik zat gelukkig in een stoel en rond 19.30 werd ik onrustig. Erg donker en was er nog niet. Ik liep naar voren want Nur had verzorgd dat ze me halte schreeuwde. Moesten nog 15 min en ik was er. Toch nog beduusd want het was pikke donker geen straatlantaarns en dan de weg zoeken. Gelukkig de weg gevonden ondanks ik erg goed kan verdwalen weet ik mijn weg aardig te vinden nu na een week hier te zijn. Volgende keer iets eerder naar Moshi zodat ik de stad kan verkennen. Deed ik nu niet ivm zo laat aangekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten