vrijdag 11 april 2014

Goede vlucht gehad.

De vlucht duurde maar 8 uur en 10 minute. Op zich ging de tijd snel voorij. Behalve de laatste twee uur duurde het langst. De landing ging goed, zoals vorige jaar stond er een trap tegen het vliegtuig en konden we uitstappen. Niet iedereen stapte uit het vliegtuig, een deel daarvan ging door naar Dar es Salaam, en andere mensen kwamen weer in het vliegtuig te zitten. Omdat ik al een visum heb was de wachttijd korter dan als ik in de andere rij moest staan. Binnen 15 min was ik door de douane. En nog een 20 min had ik mijn koffers. Op zoek naar de person die mij naar mijn gastgezin zou brengen. Ik werd als enige opgehaald van de airport van Project Abroud. (kan nu eindelijk de naam uitspreken)

Onderweg zagn we een ongeluk gebeuren met een motorrijder. Hij reed ook erg onvoorizhtig en door dat hij uitmoest wijken voor een busje schoof hij met motor en al door. Doordat het donker was zag je het schuren tegen de tegels wat vonken gaf (mooi gezicht was het wel). De twee jongens op de motor stonden weer op en je zag wel dat ze geschrokken waren en last van de benen hadden. De mannen met wie ik in de auto zat vertelde me dat het niet verstandig was zonder helm te rijden.

Aankomt in het gezin was rond 21.00, het was een warm welkom. Gelijk een rondleiding in hun huis gehad. Er zijn er net een week komen wonen, hun andere huis dicht bij het ziekenhuis word afgebroken en ongeveer 1.5 a 2 jaar is nieuw appartement klaar. Nu wonen ze in hun huis van haar overladen vader. Hun moeder is al eerder overladen. Gelukkig staat hier wel een westerlijke wc, enige nadeel is dat je water in reservar moet doen om door te spoelen. De douche vanuit een emmer. Scheeld door de waterkoker krijg ik warm water.

Zaterdag hebben ze bijna de hele dag hun huis schoon gemaakt en opgeruimd, hadden ze nog geen tijd voor gehad toen ze er in kwamen wonen. Omdat het mijn eerste dag was, mag ik niets doen. Dus boekje gelezen, dagboek schrijven etc. Oh ja en al gestoken door muggen :'(

De heledag was het droog en in de nacht regende het, soms goot het zo erg. In de zon is het lekker warm in de schaud koud. Na pasen gaat het regen seizoen over als het goed is.

Salma vroeg nadat ze wist dat ik verpleegkundige bent, wat voor klachten ze heeft en of ik er wat over kon vertellen. Haar vertel dat ik werk ervaring heb in de psychiatrie en niet in algemene ziekenhuis. Volgens mj begreep ze het niet helemaal.

helaas kan ik nog geen fotos toevoegen. Want ik schrijf dit nu vanuit het ziekenhuis. Probleem met internet op mijn foon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten