maandag 28 april 2014

Maandag en vrijdag

Ben er nu achter na 2 weken werken in het ziekenhuis. Dat er op deze afdeling zowel maandag als vrijdag geen patienten komen. Tenmiste natuurlijk kunnen ze wel komen. Moeten wel meer geduld hebben dan op andere dagen. Want ze kunnen geholpen worden, alleen in de tijd van de zuster!

Bij binnenkomst vanmorgen waren mijn collega's wat aan het doen, geen idee dus ging ik maar achter de pc zitten, en toch vast het kantoor op orde gemaakt voor de patienten die komen gaan. Je moet toch wat. Toen wist ik nog neit dat vandaag ook geen Patienten zouden komen. Toen ik Maria zag en vroeg wat we vandaag gaan doen, werd verteld dat er geen patienten kwamen. Ze waren erg druk met schoonmaken. Toen ik vroeg wat ik kan doen, vertelde ze dat ik weer lijntjes in een boek kan maken. Dit heb ik een uur gedaan, tot dat ik het zat was, en helemaal onder de ballpoint inkt zat. Als Psychiatrische verpleegkundige moeten ze blij zijn dat het redelijke rechte lijnen zijn :D hahahahaha!!!!

Dacht ongevraagd het bord te veranderen waar op word gekeken als patient een vervolg afspraak krijg. Ik weet dat 1 mei een feestdag is en dus niet hoeft te werken. En dacht slim te zijn omdat die datum niet op het bord te schrijven. En deed een dag later. Stom van me, want dat was vrijdag! En vrijdag zijn we er wel, maar ontvangen we geen patienten! Dus!!! Gaat ze het me helemaal uit leggen wat ik fout gedaan heb, in Swahili... Dus ik vertel nogmaals in het Engels waarom ik het zo gedaan heb. Natuurlijk begreep ze het me niet. Dus ging ze het helemaal uitleggen! Ehm oke, waarop ik zei, waarom zet je die dagen er neer, als je die toch niet gebruikt omdat we die dag niet werken. Tja ze begreep met niet, dus legde ze me nogmaals uit hoe ik volgende keer het bord moet invullen! Oke dankje voor de uitleg dan maar :) ZUCHT :)

Daarna maar snel weg gegaan en naar andere ruimte gegaan om daar op de computer te gaan! HELP!!!

En zoeken wat ik dan deze twee dagen kan gaan doen. Misschien wel ergens anders in het ziekenhuis werken. Nu genoot ik nog van op pc zitten en weinig uit te voeren!



4 opmerkingen:

  1. Oooooohw kromme tenen situatie zeg met dat bord. Argh!!! En dan wat doe je dan als verpleegkundige? Lijntjes trekken in een boek. Ik denk dat ze echt niet door hebben wat men in hun mars hebben uit het westen.
    Gelukkig kun jij die schakel maken en gebruik maken van de rust en genieten van een paar uurtjes internet :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe vooral niet te veel. Daar maak je geen vrienden mee! Want als jij weg bent moeten zij het ook blijven doen. Daar zijn ze dan vast niet blij mee. Wie heeft trouwens de supervisie? Is er een hoofd verplegingsdienst of zoiets? Manager?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klopt wat Komt zegt! Daar ben ik ook achter gekomen. Alles wat jij nu doet is de kans groot dat zij dat straks niet gedoe of juist moeten doen. Ergens worden ze gek van die vrijwilligers uit het buitenland. Die denken het beter te weten. Dat hebben ze ook vaak tegen mij gezegd wat ik er dan de pee in wanneer ze weer eens zeiden jij kijkt met een westers oog. Wat kan ik daar nou aan doen? Wil het beste voor de mens en nu.... Ik weet wat jij straks heeeeeel goed kan lijntjes trekken in een boek😉. Ik snap je frustratie je doet het met goede bedoelingen. Alleen de taal maakt het dat ze jou (weet ik niet zeker) niet verstaan/ begrijpen en jij hun wel. Erg vervelend is dat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste drie dagen heb ik mij druk gemaakt. Dat ik bepaalde patienten in het boek niet kunnen vinden. Nu maak ik me er zeker niet druk op. Wat ik nog wel doe is reg nr voor het losse vel zetten. Vind Maria niet goed, niet netjes blablabla ik moet het in het dossier doen. Maar als ik even weg ben doet zei het ook niet. Dus ik blijf het r gewoon op zetten. Meer voor mij als ik ze heb gevonden vind ik het gewoon leuk :) en ben ik trots op mezelf. Verder heft niemand er wat aan behalve ik :) Veranderignen heeft zeker geen zin, daar ben ik zeker al achter. Ik doe mijn ding zo goed mogelijk en als ze klachten hebben, dan sturen ze me toch weg :) whahaha Trouwens vind de zorg voor de Patienten belangrijker dat ze de juiste medicatie krijgen etc. En ik heet ze welkom in Swahili. Meer kan ik niet veranderen, dat was ook niet mijn doel hier. Mijn doel en jaar geleden was, even weg van huis. Goed dat ik dit gedaan heb, mijn droom na gegaan, en achter gekomen wie ik allemaal mis vanuit Tanzania :)

    BeantwoordenVerwijderen