woensdag 16 april 2014

Tweede dag in het ziekenhuis!

Vandaag werd ik hartelijk ontvangen en was het een gezellige dag.
Ik kwam om 8.20 aan op het werk. Geen problem, waren al twee patienten geweest. Nadat ik er zat ging de lieve zuster Maria gelijk andere dingen doen en heb ik de adminitratie gedaan. Nu ging ik ook meer vragen stellen over Swahili. Want ik wil gewoon graag met de patienten kunnen praten. Dat is toch wat ik het leukste vind. Als ik de administratie leuk vond had ik wel een andere beroep gekozen. Joyce schreef aantal Swahili woorden op papier.

Wat leuk was, van de leuke zuster Maria heb ik een boekje gehad met Swahili woorden er in. Zo schattig. Want ik vroeg steeds wat het betekend. En Joyce leidinggevende) kwam nog naar me toe om te vertelle dat de manger langs is geweest om te zeggen dat ik ook The Wood in wil gaan. Ze zou kijken wanneer het zou zijn, en dan mag ik waarschijnlijk mee. Ze ging er niet erg diep op in, omdat later Mosha erbij kwam zitten. Mosha en Joyce hebben nog even met elkaar gesproken, geen idee waar ze het over hebben gehad, over gister of over andere dingen. Dan is het ook jammer dat ik geen Swahili spreek :) kan ik ze afluisteren, ook al denken ze dat ik ze niet kan verstaan! En dan op mijn laatste dag in vloeiend Swahili tegen ze praat ;)  Gedachten is leuk, maar praat liever met de patienten dan dit geintje uit te halen. Wat wel leuk is, begrijp wel steeds meer van hun manier van doen, omdat ze ook met hun handen praten kan je er ook veel uit halen. Helaas doen de patienten dat een heel stuk minder.

Ik was om 13.30 klaar. Patienten waren geweest en ik kon weg. Dus gelijk mijn blog bij geschreven en op facebook (chatten met vrienden) en paar mailtjes gestuurd ook naar vrienden!
Ondanks dat ik het hier naar me zin heb, moet ik bekennen dat ik jullie mis! Donderdag is sociale dag, dat betekend dat vrijwilligers samen komen en leuke dingen kan gaan doen. Als het goed is, begint dat vanaf 15.00u. Daar heb ik veel zin in! Spreek ik Marloes, NL meid die ik maandag ontmoet heb, en telefoonnr hebben uitgewisseld.

3 opmerkingen:

  1. en met al die regen een paraplu die heb je niet meegenomen.
    maar volgens mij is het daar warme regen. die droogt direkt.
    kus Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een paraplu bij me. Niet voor niets 18.3 & 14.5 kg bij me. En 6 kg handbagage. Hihi is idd wel snel drog als de zon er is.

    BeantwoordenVerwijderen