maandag 28 april 2014

Still moshi!

Vanuit de Kilimanjaro Coffee Lounche ben ik naar Nakumatt Moshi gegaan. Verder ben ik richting de straat gelopen waar Lisa, Kitty en ik vaak hebben gelopen. Het kwam wel steeds meer bekend voor me. Wel pas als ik er liep, dus had het niet snel kunnen vinden gok ik. Vergeten dat we langs het busstation liepen om daar heen te gaan. Nooit echt onthouden denk ik! Wel fijn want nu weet ik waar ik ben :) scheelt toch altijd wel. Ga er vast nog vaker heen!

Aangezien ik toch eigenwijs was, ben ik eerst een ander stuk gelopen dacht echt dat ik die kant op moest. Al snel zag ik dat het onbekend was en totaal verkeerde kant op liep. Daar sprak een man me aan. Kort met elkaar gesproken en kreeg compliment dat mijn Swahili goed was. Ehm oke joh wat jij wil. Al snel wilde hij me de inhoud van zijn tas zien (thirts, sieraden etc) en wilde hij me dingen verkopen. Hoe vaak ik ook Hapana zei, kwam niet tot hem door! Ineens wees die naar mijn ring! Waarop ik reageerde, ja klopt ben getrouwd, mijn man zit nu thuis in Nederland met onze kinderen :) hahahaa Je had zijn reactie moeten zien. Ik had vandaag ook een geode, rustige en geduldige dag om de tijd te nemen om met deze personen te praten. Gek genoeg haakte hij snel af, nadat hij hoorde dat ik getrouwd ben :D

Ik ben de weg gaan lopen zoals Kitty me vertelde via Facebook. En verdomd ze had nog gelijk ook. Jeetje dat je dat gewoon nog onthouden heb! Ik ben de bekende weg gelopen, waardoor er al snel drie mannen aansloten om met mij te lopen. Natuurlijk niet voor de gezelligheid. Dat maakte me niet uit, gekletst, en ze hebben me laten zien waar de markt is. Uiteindelijk kwam hij met een kaartje aan zetten waar hij zijn bedrijf had. Bedankte hem vriendelijk en vertelde dat ik vandaag alleen ben gekomen om te wandelen en om de Kili te zien. Hij wist een mooie plek waar die goed te zien was. Daar zijn we met zijn drieen naar toe gelopen.
En dit is het resulaat: Helaas te veel wolken!

 Op deze weg zijn we vaak afgezet. En ik herkende hem nog. In de buurt nog twee shirts gekocht waar ik eerder geweest ben. Daar heb ik flink lopen afdingen! Want ze wilde hem voor 32.000 shilling verkopen en uiteindelijk 22.000 shilling betaald. Natuurlijk nog vet voor betaald waarschijnlijk. Toch wel gelukt om er iets vanaf te krijgen. 


2 opmerkingen:

  1. Al doende leer je het wel afdingen. Weetje blanken mensen betalen gewoon meer omdat ze er rijk uitzien. Vreemd is het wel omdat ook blanke mensen hard moeten werken om naar Afrika te kunnen gaan.ik heb vaak wel voordeel gehad dat ik bruin ben kreeg vaak korting of mocht gratis ergens naar binnen. Omdat ik arm was en niet rijk. Vaak gebruik van gemaakt. Ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas trappen ze er bij mij niet in. Zeker niet nu ik nog blonder ben geworden... Had ik ook gebruikt als ik jou was!

    BeantwoordenVerwijderen