dinsdag 22 april 2014

Wonder boven wonder weer een werkdag gehad!

Ja ik laat het nu zeker los. Het is een gaos en de dossier zijn redelijk vaak kwijt. Vind ik ook niet zo erg gek want ze hebben een erg wazig system. De patienten hebben een afspraken kaart bij zich, daar staat hun registratie nr .op. Verder word er weinig met het nr. gedaan. Dan schrijf je dus de naam etc op wat ik eerder vertelde. Dan zoek je hem op, in de hoop dat je de patient kan vinden, in het zwarte boek. Vervolgens wacht je of je medicatie moet pakken of niet. En dan ruim je de file op, op de datum dat ze weer terug komen! Daar gaat volgens mij nog wel eens wat fout :) vandaag moest er echt veel naar fils gezocht worden. Tja ik heb het niet gedaan, want die namen staan er zo onduidelijk op. En ken hun system niet. Ehm nee ga ik me ook niet in verdiepen... Oh ja wat erg van me, ongedisiplineerd ;) Volgens jullie het nog?

Vandaag kwam er een tijdje een mannelijke college bij me zitten. Dat was erg gezellig, want hij nam de moeite om Engels met mij te praten. Hij is social worker. Hij verzorgd o.a. de familiedag 1 x per jaar En hij was er om ze uit te nodigen. Omdat mijn collega's het niet doet (vergeten of ongeintresseerd nog niet helemaal uit). In ieder geval was prettig dat hij er even bij zat.  

Ik ben nu ook achter dat ze niet alles goed bij word gehouden zowel Maria als Mosha. Was wel grappig ik had alles onder controle :) hahaha ik had alle namen op geschreven die opgeschreven moesten worden en ze nam het van me over. Omdat ze er twee miste :) moest wel even lachen. Ondanks weinig tot geen uitleg. Kom je met lichaamstaal een heeeeeeeeeeeel eind! Natuurlijk begrijp ik niet alles.

Had een korte thee pauze, en die bracht ik door bij de social worker. Ehm zal morgen zijn naam eens vragen. Hij was op gegeven moment weg gegaan, en dacht nu zoek ik jou op. En even gesproken over pasen en andere dingen. Hij keek nog hoe duur het is om te vliegen naar Nederland.

Nu ik achter de pc zit, kwam de manger van deze afdeling naar me toe en vroeg hoe ik ook al weer heette.. hij verstond: Marianne... Nee MarieLLe... ooh oke... lastige naam... en liep weer weg. Eind deze week ga ik maar weer eens naar Georgina en dan zeg ik dat ik naar een andere afdeling wil. Gewoon omdat ik het nu wel gezien heb! Moest een week aankijken omdat je niet zo snel kan weten of iets leuk is of niet :) haha nou toevallig hier wel!!!!

Kwam een patient binnen die hier echt totaal niet wilde zijn. Werd naar binnen gesleurt of ze wilde of niet. Vervolgens liep ze al paar keer weg. Mosha zat zonder uitleg of wat dan ook aan haar oog. Hoe eng is dat!!! Geen wonder dat ze weer poogte om op te staan. Helaas moest Mosha lachen om haar reactie. Nog geprobeert te vragen aan Moshi wat er was. Maar helaas begrijp ze me niet, of wil ze me niet begrijpen. Kreeg alleen als antwoord is een nieuwe patient. Vroeg nog wat voor diagnose. ze had nog geen file, moesten ze nog kopen of zo. Je kan nagaan, was weer een erg eniverende dag. Moet leren omgaan met mensen die ja wat eigenlijk??? Leer zo wel omgaan met dit soort collega's...

Om 14.00 vroeg ik maar, komen er nog patienten? Nee was dus het antwoord, en vroeg dan ga ik achter internet. Was geen probleem, ondertussen sprak Joyce en Mosha met iemand die binnen kwam lopen, leek op een patient maar geen idee...

Ga nu de stad in!

1 opmerking:

  1. Zo zo! Wat een zooitje is het daar. Goed dat jij alles onder controle hebt. Hopelijk kom je nu snel op een afdeling of andere plek waar je wat meer mag gaan doen. Als jij een depot geeft hebben ze daar ook handschoenen? Lijkt me best spannend de meeste mensen daar hebben dunne/smalle/klein billen. Je vertelde ook dat je eigenlijk niet weet wat je geeft klopt dat of heb ik dat verkeerd begrepen? Leuke uitdaging! Super.... Mis je wel hoor!! Leuk om je verhalen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen