dinsdag 29 april 2014

irritante man!

Gister toen ik van het centrum naar huis wilde gaan, werd ik aangesproken door een man. Opzich niet erg, vind het altijd leuk om met mensen te praten. Alleen hier in Tanzania moet je van twee punten uit gaan, of ze willen dat je wat van ze koop (spullen, safari of geld geef) of ze willen jou!!! Ach ja achterdochtig ben ik ook hier, niet alleen in Nederland!

Deze man begon erg vriendelijk en geintreseerd. Vroeg wat ik kwam doen, waar ik werkte ect. Ik beantwoorde zijn vragen. Hij wilde ook weten waar ik woonde, daar heb ik over gelogen, gezonde achterdocht! Hij liep helemaal mee. Onder tussen zag hij mijn ring, en ik zag dat en vertelde dat ik getrouwd ben. Hij begon er vragen over te stellen. Of ik kinderen heb, ja drie kinderen, zonder al te lang over na te denken, volgen de antwoorden er uit. Een tweeling, dochters en de jongste is een zoon. Of mijn man werk heeft. Ja hij is Kok (altijd makkelijk kok in huis). Later ging ik ook vragen aan hem stellen. Hij had geen vriendin/vrouw. Hij is 30 jaar. Heeft een Eigen bedrijf met safari regelen. Wilt eerst opleiding af hebben voor die gaat trouwen.. ehm tuurlijk!!!

Op gegeven moment waren we bij het verkeerslicht (ja die hebben ze hier ook, niet veel en word niet altijd naar gekeken) en hij vroeg nogmaals waar ik precies woonde, waarop ik zei, gaat je niets aan. Dat begreep die wel, hij zei dat vertellen Wazungu niet graag. Ehm nee gek he! Toch bleef die er op door vragen. Hij wilde ook graag wat afsrpeken, want hij vond mijn lach zo mooi en wilde nog eens afspraken gewoon om te praten, hij vond me een leuke meid... Ik vertelde hem dat mijn jaloerse man dat niet goed vind. En dat ik niets wil en kan afspreken met hem. Hij zou me opwachten bij het ziekenhuis, waarop ik zei, dan zeg ik alleen hoi/doei en lopen beiden en andere kant op.

Hij was zo erg opdringerig, dat ik snel de drukke weg overstak en voorbij de auto's rende, ehm volgens mij had die het nu pas door. Gelukkig volgde hij me verder niet. Avondtuur met een van de mannen!!!

4 opmerkingen:

  1. Ha ha rijkdom? Niet meer hoeven werken? Ha ha wat vervelend dat ze niet een gewoon praatje kunnen maken. Het altijd op een relatie neer komt. Grappig ia het wel weer dat hij zegt dat hij eerst zijn opleiding wil afmaken en dan wilt trouwen. Euh..... Had hij een kaartje van zijn safari bedrijf? Anders klopt het niet wat hij zegt. Ik denk dat als hij me op zou wachten ik hem niks zou zeggen omdat ik dan weer een verplichting voel dat ik moet praten of dat hij de hele tijd blijft praten. Zo denk ik er nu over kan altijd veranderen. Hi hi. Succes met de mannen Mariëlle! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze liet inderdaad geen kaartje zien. En gelukkig ben ik hem gister niet tegen gekomen. Ach na 2 maanden kan ik ze vriendelijk weigeren... Trouwens moet er soms wel om lachen. Als ik er geen zin in heb, ben ik bot ;) zoals ik vaak kan zijn :)Maar idd soms word je echt gek hier van die mannen. En soms ook van kinderen hier. Continue aandacht willen!

    BeantwoordenVerwijderen