donderdag 1 mei 2014

Kameleon / BOM!!!

Gister waar het zo druk was van politie en beveiliging, zag ik een Kameleon lopen. Hij leek wanhopig en zoeken naar aandacht. Dat ik er denk ik wel 15 min heb gestaan met dat diertje. De Kameleon liep voor me neus, hij ging niet aan de kant. Waardoor ik mijn voet naar voren schoof zodat die er op kon klimmen, nooit gedacht dat die dat zou doen. Hij liep zo over mijn broek omhoog. Vond het ook wel spannend, want geen idee of deze beesten je kunnen bijten en wat je er aan over kan houden. Vond wel leuk dat die zo mijn been om hoog liep, liet hem lopen tot aan mijn broekzak, Daarna heb ik met mijn telefoonhoesje hem over laten lopen. Volgens mij had deze het erg moeilijk. Na een paar foto sessies heb ik hem op de stoeprand tegen de struiken gezet, hij wilde nog niet weg lopen en liep nog over mijn telefoonhoesje voor dat hij in de stuik ging.
In de tussentijd kwam er een bewaker langs om te kijken waar ik mee bezig was, en zag het en liep weg. Daarna kwam een andere bewaker naar me toe, achter de tralies, vanuit het terein wat streng beveiligd is en vroeg wat ik er aan het doen was. Moest hem natuurlijk mijn foto laten zien van het mooie beestje. Daarna vroeg hij waar ik woonde, en toch maar verteld aan een man met een geweer waar ik woonde. Dat ik in Kambi ya Chupa verblijf, zelfs daladala mensen rijden mijn huis voorbij dus zal wel veilig zijn.  En ach een man met een geweer, wat daar werk zal vast wel veilig zijn, toch? Hij vroeg wel vriendelijk of ik wilde vertrekken… Dat deed ik dan ook maar! Uiteraard na mijn opmerking: Ben je bang dat ik wat doe of zo. Hij vertelde dat ik makkelijk een bom kan plaatsen. Volgens mij geloofde hij wel dat ik dat niet van plan was en dat ik echt interesse voor deze kameleon heb.
In het voorbij gaan kwam er een oudere man langslopen en vroeg wat er aan de hand was, waardoor ik hem de foto van het dier liet zien. Hij vertelde me dat het een kameleon is. we gingen verder samen wandelen en praten. Hij was onderweg naar zijn zus. We spraken over uiteraard waar ik werkte en hij vertelde waar hij werkte. Erg vaag nog steeds niet uit waar hij werkte en wat hij doet. Hij vertelde dat hij 6 dagen werkte, want dat is wat in de bijbel stond. Waarop ik de gok waagde en vertelde dat ik 5 dagen werkte en dat ik dat meer dan voldoende vind. Dat ik de bijbel niet precies weet wat er in staat en dat het een oud boek is, die ik niet lees. Wel dat ik mensen respecteer die er in geloven en er na leven. Hij vroeg rechtstreeks of ik in God geloof, waarop ik vertelde dat ik in mezelf geloof. Vond die maar gek. Waarop hij vroeg, hoe is de wereld ontstaan en waar komen wij vandaag. Vertelde ik dat we van de apen afstammen. Hahaha, hij moest er ook om lachen. Wel een lach van Meisje heb hulp nodig… Ik zag dat hij er geen antwoord verder op had, en vertelde vervolgens dat hij rechts moest naar zijn zus. Waardoor onze paden verschillend vergingen. Hahah Ik dacht ga de uitdaging aan. Even vertellen dat er mensen bestaan die niet zoals hem geloven in een God.

2 opmerkingen:

  1. Ha ha altijd weer mensen die je willen bekeren. Als je zelf maar we eten goed en slecht is is dat goed. Voor sommige is het een houvast. Voor andere betekent het niks. Laat iedereen in hun eigenwaarde daar kom je het verst mee. Een mooie foto van de kameleon.

    BeantwoordenVerwijderen