vrijdag 2 mei 2014

Yes Yes Yes

Maandag en vrijdag mag ik op en andere afdeling gaan werken.
Duurde even voor Georgina er was, want ze had een lekker band en kon niet vroeg in de morgen komen. We hadden niet echt een vaste tijd afgesproken. Dat ze vrijdag zou komen. Toen ze belde, was ik bang dat ze helemaal niet zou komen. Blijft Tanzania. 

Op een gegeven moment belde ze of ik naar haar toe kon komen, dat ze in de buurt van mijn afdeling was. Ik liep naar haar toe, en vervolgens gingen we naar de persoon die alle vrijwilligers verdeeld (waar ik de eerste dag ook ben geweest). Hij was niet op zijn vaste plek, waardoor we naar een andere plaats in het ziekenhuis gingen. Ze vroeg nomaals waar ik graag wilde werken. Eerst zei ik bevallen omdat ik alles van huis had mee genomen. Zei ze dat ik dan alleen mocht kijken, zei ik: kinderafdeling lijk me ook interessant.  Aangekomen waar de dokter zou zijn. Moesten we even blijven zitten tot Georgina werd geroepen. Ik bleef braaf wachten tot ze terug kwam (werd mij niets gevraagd of wat dan ook). Ze had een papier bij zich waarop staat dat het accoort was dat ik maandag en vrijdag naar een andere afdeling kon gaan. Waardoor ik naar een kinderafdeling ga. Makkelijk geregeld vokgens mij. 
We zijn gelijk naar de nieuwe afdeling gegaan. Toen ik mezelf voorstelde en verteld dat ik er 6 weken elke maandag en vrijdag zal zijn, kreeg ik een warme begroeting. Vind het Dood eng om weer ergens anders te beginnen mijn plek te veroveren. Ben toch iemand van het oude vaste vertrouwde omgeving en zo. (nog net geen autist :-D). In mijn hoofd ren ik er het liefst hard voor weg, terwijl je aan de buiten kan misschien kan denken dat ik het allemaal makklijk doe! Oeps openbaring, het is niet zo. Vind het Dood eng!!!  Ren het liefst hard weg. Alleen tijdens deze reis kan ik dat toch moelijk doen en ga ik steeds elke dag weer een nieuwe uitdaging aan... op me kamer zitten is al een uitdaging met het eten wat ik krijg.

Wat ik zo snel zag was twee afdelingen met aantal bedden, met kleine kinderen en mensen die voor ze zorgen. Volgens mij worden de kinderen verzorgd door bezoekers en niet doir het personeel. Ben erg benieuwd wat ik daar zal doen en leren. 
Georgina vroeg of ik gelijk wilde bliven waarop ik zei, nee ik kom maandag. Want dan kan ik mijn andere afdeling vertellen dat ik voortaan maandag en vrijdag niet bij hun kom werken. Ze vonden het jammer maar begrepen het. Op de nieuwe afdeling verteld dat ik maandag half negen er ben. Kan ik met Salma blijven rijden. Vond wel slim. Hihi dus Maandag!!! 

3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar je nieuwe werk op de maandag en vrijdag, klinkt als een leuke nieuwe uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat je nu de maandagen en vrijdagen op een andere plek mag werken. Is zeker een uitdaging. Je zult er wel veel van leren. Werken op een nieuwe plek is altijd spannend. Ik vind het al spannend in Nederland laat staan in het buitenland. Goed van je dat je het toch doet. Ben trots op je.

    BeantwoordenVerwijderen