vrijdag 16 mei 2014

Salmonella Typhi!

Afgelopen twee dagen ben ik in het ziekenhuis geweest omdat ik me nog altijd niet lekker voelde en nog regelmatig last van diarree heb. (wat ik vaak heb als ik in het buitenland ben). Gister was het alleen meer en met pijn in de buik. Moest zelfs huilen omdat ik me zo ellendig voelde. 
Omdat ze hier geen huisartsenpost hebben ga je gelijk door naar het ziekenhuis. 

De rest van mijn ervaring ga ik maandag of dinsdag op me blog zetten.

Ik weet inmiddels waar ik last van heb, en waarom ik zoveel diarree heb en zo ontzettend moe voel. Ik heb namelijk last van Salmonella Typhi. Gelukkig bestaat er Antibiotica. 
Het is een bacteria wat niet vaak voorkom in Nederland (staat bij Wikipedia) maar waarschijnlijk in Tanzania wel. 

Dus niet gelijk schrikken, ik weet nu wat het is, en door medicatie word ik snel weer beter. Over 12 dagen moet ik terug komen bij het ziekenhuis voor nieuwe bloedonderzoeken. Nu beter worden en probeer maandag weer naar het ziekenhuis te gaan. 

Vandaag een nieuwe vrijwilliger ontmoet die op de zelfde afdeling werkt. Heb  nu al weer veel zin om te gaan werken :) hihi 

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het is een goed teken dat je zin hebt om te gaan werken :-) en beterschap. Even lekker uitzieken.

      Verwijderen
  2. Oh meis, beterschap en absoluut voor de controle gaan na 12 dagen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel :) Voel me al weer een stuk beter :)

    BeantwoordenVerwijderen