zaterdag 10 mei 2014

Snake park (met slange fotos)

Vandaag met Anniek naar de slangepark geweest.
Het was al een heeeel avontuur om er te komen. Het ligt verbuiten Arusha. Nog ver voorbij de Arusha airport. Ik hoorde van andere Nederlander dat je er met daladala kan komen. Groene rand met Monduli er op en uitstappen in Messerani. Ik had afgesproken bij het kantoor. Daar vroeg ik welke daladala we moesten nemen. Hij bracht ons naar de daladala. Zeker wel 20min gelopen tot we er in zaten. Daarna nog 30 a 45 min in de daladala gezeten voor we er waren. 5 min naar de park en dan naar binnen.
Georgina heeft ons nog geholpen om goedkoper naar binnen te gaan. Voor 10dollar ipv 15dollar (later begreep ik dat we voor 2 dollar naar binnen konden gaan). We kregen er een gids bij ook. Waren redelijk veel dieren in een veelste kleine ruimte. Wel leuk om ze te zien. Daarna heb ik nog twer slangen en een krokodil vast gehouden. Slangen vonden het niet erg. De krokodil blaasde. Die vond het verschrikkelijk. Helaas maar wel gedaan. Normaal doe ik dit soort digen niet omdat ik het dierenbeul vind. Natuurlijk zei de gids dat het niet erg was. Achteraf zag ik dat hij blaasde. Ook toen ik hem vast had merkte ik dat hij niet blij was. De krokodil is vier jaar.
 
Verder op kon je voor 2.000 shilling op een kameel zitten die een stukje ging lopen.  Nadat ik gezien heb hoe dat was. Zei ik nee. Tegen hun vertelde ik dat ik bang was, scheeld uitleg met zielig vinden ect. Eén erg ding is al meer dan genoeg op een dag.
Daarna naar de maasai market geweest. Veel vrouwen die je binnen hun tentje wilde hebben. Ik wilde alleen er lopen en rond kijken. Later achterste hutje zat een moeder met kind. Grapje gevraagd hoe duur het kindje was. 20.000 shilling. Vrij goedkoop. .. nee mam niet gedaan! Hihi
Met de daladala weer terug naar het centrum. Eerste daladala geweigerd. Wilde wel naast elkaar zitten.  De volgende zaten we voorin. Helemaal super. Werden bij de shopritte afgezet. Anniek is naar huis gegaan ik ben nog even de winkel in geweest.
Vanavond vlieg ze naar Schiphol.  Maandag mag ze weer naar school.
 
Bedankt Anniek voor deze mooie avontuur.
 

3 opmerkingen:

  1. Eng hoor die slangen had ik niet gedurfd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heldin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow Lisa, dat je nog gekeken hebt :) dacht zet het er voor je bij. Met foto's van Slangen ;)

    BeantwoordenVerwijderen