woensdag 7 mei 2014

Gekke vrouw en Daladala


Gekke vrouw!
Bij het terug lopen naar de daladala stond er een vrouw met een stok en op bloten voeten schijn tegen over het Mount Meru ziekenhuis. Ze stond aan de linker kant van de weg. Ze was erg boos en reageerde dit af op de voorbijgangers. Een auto die reed langs deze vrouw, waarvan de vrouw met de stok op de auto sloeg. Toevallig liep ik er net langs toen ze dat deed. Ze schonk geen aandacht aan mij en schold verder. Een man passeerde in de tussen tijd mij en moest lachen om deze vrouw, en glimlachte naar mij daarover. Verder ontweken, de fiets, motors en auto’s deze vrouw. School kinderen en andere voorbij gangers keken naar deze boze vrouw. Ondanks dat ik haar niet verstond, weet ik het zeker dat ze zeg boos was.



Zal een kort uitleg geven wat ik zoal met de DALADALA heb mee gemaakt!

Zoals je op de tekening kan zien, zo ziet een Daladala er van binnen uit. Zoals je kan zien, word die aardig volgepropt, en echt op de achterbank met zijn vieren is lekker knus, tevens op de andere banken, je zit heerlijk knus tegen elkaar aan. Soms met een bil op de bank. Ze willen natuurlijk de bus zo vol mogelijk hebben, waardoor je er soms ook met zijn vijven kan staan. Dat betekend dan wel dat de schuifdeur open blijf staan want het past eigenlijk niet. Dit heb ik nooit gedaan (mzungu buitenboord hangen is vragen om problemen, dit word ook niet van je verwacht). Zeker de laatste week wacht ik net zo lang op een daladala waarbij ik kan zitten. Je hoeft nooit lang te wachten want er rijden er erg veel. Wel vaak Hapana of nee schudden dat je echt niet mee gaat. Soms sturen ze iemand op een zit plaats weg om mij te laten zitten. Dit laat ik niet altijd toe. Heeft wel eens een oude man gebaart of ik wilde zitten. Toen stond ik nog. Waarop ik nee schudde. Staan is niet zo erg. Je bent in ieder geval dicht bij de uitgang. Heb al verschillende keren op de achterbank gezeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten