maandag 9 juni 2014

Swahili / Engels

Eliza probeert mij Swahili te leren. En ondertussen wilt ze Engels leren. Enige nadeel is dat ik niet alle worden ken in het Engels. Waarop ze zichbaar zuchtend heb weet je dat niet. Dus was doe ik dan... zeggen wat het in mijn eigen taal is. En dan over duidelijk vertellen: In mijn eigen taal is het... bv emmer. En dan is het spel vrij snel over. Blad van een plant geen idee nog niet echt nodig gehad tijdens mijn reizen... Ze vergeet dat Swahili haar taal is en dat Engels mijn tweede taal is.

Vandaag is het gas op. Ben benieuwd wanneer er weer gas komt. Waarschijnlijk niet snel! Ze zegt morgen omdat ze vandaag de elektriciteit moet betalen en niet alles in een kan betalen. Knap dat ze binnen een dag wel kan betalen!!!  Want het is allemaal erg duur. Blijft irritant ook na twee maanden te moeten horen dat het leven zo duur is. Zal ik haar vertellen wat de prijzen bij ons zijn? Hoeveel huur gemiddeld is?! Hoeveel gas en elektriciteit hier is?! Het eten in Nederland kost. Gister een lokale kip gegeten. Volgens haar kost die 10dollar. Geloof er geen barst van. Dat eten ze elke zondag. Nou niet gemerkt... terwijl dit me laatst zondag was bij hun.

Aan Anne gevraagd of ik mijn spullen bij haar mag neer zetten tijdens mijn bus tocht. Mijn spullen staan tot 18jun in huis van Salma en daarna alles bij de buren. Volgens mijn moeder moet ik naar mijn intuïtie luisteren en dat is mijn spullen niet in dat huis te laten staan. Voor die vier dagen ben ik al niet blij. Ze zegt iets te vaak dat ze.mijn kleding zo leuk vind. Ook vandaag tijdens de weg naar het ziekenhuis, vroeg ze nogmaals dat ik mijn spullen daar kan laten tijdens mijn bus tocht.  Dat het te veel sjouwen is. Haar verteld dat ik nog niet weet wat ik zal doen met me spullen. Ik weet het wel maar zeg het pas 18de als ik weg ga.

2 opmerkingen:

  1. Hé dochter,
    Helemaal eens met je moeder, die niet geheel toevallig mijn vrouw is: je kunt het beste je intuïtie volgen. En dan kijken of het klopt.
    Vermaak jezelf nog een week of wat. Dan zien we je snel weer.
    Groetjes,
    Nico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag vader, ik ga me zeker vermaken. Laatste week en dan fijn vakantie vieren! Onwijs veel zin in... komt goed. Kusss

    BeantwoordenVerwijderen