dinsdag 3 juni 2014

Nieuwe vrijwilliger

Vandaag rond 10.00 kwam er een nieuwe vrijwilliger Alex op het werk. Ze komt uit Engeland en is derde jaars. Ze twijfelt nog of ze de psychiatrie in wil gaan. Ik heb haar begeleid en alles wat ik weet over het ziekenhuis waar we werken. De zusters lieten haar ook helemaal aan me over. Ik weet van Mosha dat ze het lastig vind om andere te begeleiden omdat ze schaamd om haar Engels.
Alex is een verlegen meid en volgde mij met alles wat ik deed. Haar verteld dat het anders gaat dan thuis. Hier heb je niet zulke strenge regels wanneer ze op hun afspraak komen. Sommige komen dag te laat of een dag te vroeg. Of maand te laat! Je hoeft niet te bellen als je later ben. Leuk om haar het vak te leren. Hihi Morgen is ze er weer. Kan ik haar verder begeleiden. Ze blijft twee weken. Als ik weg ga, gaat Alex ook weg.

Nog een leuke ervaring dat ze nu actiever mee doen met nummer op de dossier van de patiënten schrijven. Ze hebben van me geleerd en nog leuker geaccepteerd mijn hulp. Ja toch voor elkaar in deze korte tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten