dinsdag 17 juni 2014

Safari

Zaterdag 14 juni is het dan eindelijk zover dat ik eindelijk op safari ben gegaan.

Ik ben rond 7.45 vanuit huis opgehaald om dan naar Bobby Tours & Safari gegaan. Erg blij dat ik ben opgehaald, want ik heb nog een tweede tas bij me om mee te nemen. Namelijk de tas van Emma en Maarten. Hun waren al een week eerder vertrokken die kant op en we zouden ze langs de kant van de weg oppikken. En Asley en Martin stonden voorbij Arusha Airport. Dus ik alleen als Rijke blanke alleen in een groten safari bus ging alleen vandoor! Wat al een bijzondere ervaring is, alleen in een grote safari auto vandoor te gaan.

Martin en Asley werd rond 8.45 opgehaald en Maarten en Emma werd om 11.20 op gehaald. We waren daarna vrij snel in het park. We zagen in het begin al gelijk bavianen. Dat zijn niet mijn favorieten dieren. Al snel zagen we impala en olifanten. Gelijk al verteld dat ik gek op Nijlpaarden ben! Waardoor we in de hele safari regelmatig Nijlpaarden zag. Elke dag heb ik wel nijlpaarden gezien. Echt helemaal super. En ik heb nijlpaarden met zijn bek open. Helaas heb ik die nog niet op mijn tablet of mobiel staan. Ja eentje! Die je dus op de foto ziet staan.

we hebben de Big Vijf gezien... Leeuwen, Luipaard, Buffel, Neushoorn, Olifanten. De Neushoorn en luipaard zijn het moeilijkste te vinden. Neushoorn omdat ze bijna zijn uitgestorven. Er staat veel geld voor zijn Neushoorn. Waardoor ze worden afgeschoten. De Neushoorn word continu bewaakt, helaas kunnen de rangers omgekocht worden, of dood geschoten worden.

Hyena's, slang (geel/groene), Nijlpaard (erg veel), Gnoe, Haertbeast, zebra eigenlijk te veel om op te noemen.

We hebben op twee campings geslapen. Eentje waar we twee nachten hebben geslapen en eentje een nacht. We kwamen eerste avond rond 17.45 aan, waardoor we de tenten nog moesten opzetten. Onze kok heeft voornamelijk de tenten opgezet. De eerste avond konden we hem helpen. De andere dag hebben ze de tenten in een andere auto gezet waardoor hij rechtstreeks kon rijden en voor ons de tenten kon opzetten. We hadden een gammel tafeltje en gammele stoelen. Eentje was zelfs zo erg dat we een andere gevraagd hebben, waardoor we iets beter konden zitten. De eerste avond ging ik verkeerd zitten waardoor ik achterover viel, waar natuurlijk iedereen bij was en er om moesten lachen. Gelukkig kon ik nog flexibel opstaan en buigde voor de mensen. We stonden hier allemaal gescheiden van elkaar.
De eerste dag kwamen we anderen mensen van de zelfde organisatie regen, dat waren mensen uit Spanje. Nadat ze hoorde dat ik uit Nederland kwam, vertelde ze twijfelend dat ze uit Spanje kwamen.
Tja niet echt naar voetbal gekeken maar hoorde wel dat Nederland gewonnen heeft. In de avond hadden we een groep Olifanten in het Kamp. Waardoor je beter geen licht aan moet hebben. Uiteraard hadden de Spanaarden dit wel en gericht richting de Olifanten waardoor ik ze maar verteld heb dat er olifanten op 3 Meter afstand van onze tenten staan en liever even geen licht zien. Ze deden hun lichten uit en kwamen bij ons staan om naar de olifanten te kijken. Helaas na 60 minuten toen de olifanten richting de toiletten aan het lopen waren, en onze groep niet deze olifanten achtervolgde gingen die idioten foto's maken met groot licht. Gelukkig zijn de olifanten niet richting de tenten gelopen, want als ze dit deden, kunnen ze zo je tent slopen. Dit is al eens eerder gedaan, zonder mensen er in gelukkig.

De avond er op, was er een nadere dier in ons kamp. Namelijk Leeuwen! Deze heb ik niet gezien. Ander toerist heeft ze nadat ze naar de toilet en weer terug is gelopen, kreeg ze van de Ranger te horen dat ze letterlijk twee keer tussen de leeuwen is door gelopen. Ze had niets gezien. Volgens mij was het het zelfde meisje die vel licht scheen op een olifant naast de toiletten. Toen ze richting de toilet liep had ze niet om haar heen gekeken en gewoon richting het toilet gelopen. Haar maar verteld dat ze geen licht aan moet hebben omdat er een olifant staat...  

In het andere kamp stonden er al rijen tafels waardoor je naast elkaar zit, en dus meer contact kreeg met de anderen mensen van het kamp. Het laatste nacht had ik ook leuk contact met een andere gids van de mensen die naast ons zaten. Want hun gids at met hun mee. Die van ons helaas niet. Niet dat we hem hadden uitgenodigd dus mogen er niets van zeggen. Was het gesprek met deze gids erg gezellig. En veel gelachen. Ook tijdens het avond eten had een andere gids een toespraak op een leuke avond, en vroeg welke nationale er allemaal waren. En hij zei geen Nederlands, natuurlijk moest ik me stem ff laten horen!!! De sfeer was erg goed, alleen helaas was bij ons iets minder gezellig, geïrriteerd na zoveel op elkaars lip te zitten. Gelukkig ging dit ook snel voorbij en hadden we even behoefde aan wat rust.

Alhoewel ik twee dagen niet zo lekker voelde. Moe en hoofdpijn met misselijkheid was ik gelukkig de derde dag weer helemaal goed, Geen hoofdpijn gelukkig meer. Had gewoon even slaap nodig, donderdag laatste dag ziekenhuis, vrijdag een hele dag school schilderen... En dan zaterdag gelijk op safari.
Helaas was Emma ook niet lekker en had veel last van haar Keel. Zelfs zo erg dat ze vaak niet kon praten. Ze sliep veel. Mede daarom hebben we een extra dag rust ingepland. Ook om de foto's van elkaar uit te wisselen. Wel handig om dan een dag extra in te plannen. Zitten hele mooie foto's tussen. Speciaal voor Lisa Nijlpaarden met hun bek open ;) Ik slaap twee nachten in het gezin, donderdag gaan we met de bus vandoor! 

3 opmerkingen:

  1. ooooh, leuke verhalen. Jammer dat het even wat minder ging door te lang bij elkaar op de lip zitten, maar ik begrijp dat de er even ruimte is geweest voor iedereen en weer goed is. Ik kijk uit naar de foto van de hippo met zijn bek open :D
    Ik vind die foto van die neushoorn wel erg mooi hoor. De kleuren en zijn pose samen maakt een sfeervol plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie selfie met die hippo's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste twee foto's zijn gemaakt met verrekijker en mobiel. En ingekort omdat je anders de ronde zag. En idd super geworden op klein beeld. Hihi. Wilde nog met ze zwemmen maar water was iets te vuil. Wie weet dan maar met dolfijnen zwemmen ipv hippo's... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen