zondag 8 juni 2014

70 jaar

Deze man is rond de 70 jaar... en werkt nog altijd voor Salma. Geen idee hoeveel salaris hij krijgt maar is altijd bezig. Vandaag zondag wat Salma rustdag noen was hij in de morgen al met de kruiwagen weggeweest met de vuilnis. Soms verbrand hij het achter het huis of ergens een stukje verder van huis.

Vlak voor ik weg ging was hij het onkruid aan het verwijderen op het erf. Stiekem een foto van gemaakt. Deze man is een norse man die weigerd om andere taal dan swahili te praten.

In het begin was het lastig maar nu ik redelijk de begroeting onder de knie heb, en hem kan beantwoorden kreeg ik zo nu en dan een glimlach van hem.

Je zal maar 70 jaar zijn en enige wat je heb ik een kleine kamer en verder niets. Waar ze (erik en hij) douchen is buiten. Waarschijnlijk met koud water. WC geen idee op het gras, tegen de boom???

Erik een lieve jongen die ook alleen swahili spreekt. Maar wel zijn best doet om me te begrijpen. Hij is sinds kort de nachtwaker van het huis naast ons op het zelfde erf. En ook hij is de enige die met de hond overweg kan. En hij slaapt naast de oude man.

Eliza woont nog in huis en slaapt binnen met een douche en een gewone wc. Wel werken in huis en letten op dochter van Salma!

Korte uitleg over de werkende mensen in en rondom huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten