maandag 2 juni 2014

Kinderafdeling nu nog twee keer!

Vandaag weer een dag op de kinderafdeling geweest. Vandaag meer lakens om de bedden te verschonen. Een zuster zei ga maar naar boven voor de bedden. Uiteindelijk aan gekomen en samen met een andere zuster de bedden verschoond. Niet allemaal maar de meest vieze. Eentje stonk naar urine maar die weer net niet gedaan. To bad! Bedden verschonen ging lekker rap! Ze ging meer op mijn tempo! Of ik word langzamer of ze is sneller geworden. Dat zullen we pas weten als ik weer in Nederland aan de bak ga. ;-) om 9 uur waren we al klaar met de bedden. Half uur lopen vervelen tot we geroepen werden om thee te drinken. Eerste keer dat ze me uitnodigde. En nog tapati gekregen. Op de foto zie je een kamer wat ze als keuken gebruikt. Daarna de dokter ronde begon.
Weer alles genoteerd en al snel ging ik even naar Mentel Heald departement om te gaan plassen (zittende wc zijn zeldzaam), gelijk maar even op internet samen met Catherine die is op de hoogte van internet daar.
Bij terugkomst waren ze op de afdeling al begonnen met de medicatie ronde. Catherine was gelijk actief en deelde de medicatie uit. Ze wilt nog altijd alles doen. Medicatie delen doe ik niet. Die berekeningen en alles in één geven, onduidelijk opgeschreven nee bedankt. Omdat er nog vier vrijwilligers zijn was het erg druk op zaal. Waardoor ik ander werk ging doen. Namen van patienten opschreef in een boek. Van patiënten die ontslagen of overleden zijn.. Zie foto van boek eerste pagina's zien er nu zo uit... Tijdje later was Catherine en Jennifer (nieuwe vrijwilliger dokter io) klaar, kregen nog twee nieuwe patiënten bij om medicatie te geven. Nadat ze die medicatie gegeven heeft zijn we met zijn drieën naar de net geboren kinderen gingen. Wel weer confronterend als er kinderen liggen wachten op de dood. En kinderen die ziek of gehandicapt te wereld komen. Bij terugkoms op de andere afdeling weinig te doen nog... Wachten om naar huis te gaan, wat om 14.00 was. Geniet nu van warme chocolademelk... zometeen weer over op de coke (niet dat witte spul)...word weer afkicken bij terugkomst!!!!
Nog interessant om te weten:
In het boek waar genoteerd word als iemand uit het ziekenhuis gaat heb ik kunnen tellen hoeveel kinderen er overleden zijn op de afdeling. Wat er van geregistreerd word: maart 9 kinderen onder 5 jaar/ april 8 kinderen onder 5 jaar / mei 12kinderen onder 5 jaar. Maand wanneer ze binnen komen word achteraf geschreven of iemand overlijden is of ontlag krijg...
Zonder fotos... lukt niet met verbinding!

1 opmerking: