zaterdag 7 juni 2014

Afscheids cadeau

Zaterdag en zondag de stad in geweest om te pinnen. Je kan steeds maar beetje halen... en natuurlijk lunchen innde stad... kom kilootjes aan sorry schat!

Ik heb al een idee wat ik wil kopen... een rekenmachine en een perforator.Ze hebben een rekenmachine die nog voor 10% functioneerd en geen perforator... wil iets nuttig als afscheids cadeau geven. En geen geld! Nu maar hopen dat ze hem niet gaan omwisselen voor geld. Alles hier draaid om geld. Je heb een safari geregeld je denkt goedkoop uit te zijn maar achteraf komt er altijd nog bij wat niet ingegrepen is. Bijvoorbeeld ijs om je vlees koel te houden (je moet wel anders worden ze rot). Dan kan je echt zien dat het Africa is. Oh ja liep vandaag zoals vaker een jongen met me mee, schijnbaar had ik eerder kennis met hem gemaakt. Hij noemde me dokter... ga er niet eens meer op in  Waarop ik redelijk ongeïnteresseerd zei, nee herken je niet meer! Hij had heel verhaal over ziekenhuis, dat hij erg ziek is, ect... op gegeven moment zei ik ga me me nu om geld vragen? Nee was zijn reactie (je kan ze niet vertrouwen dat is een ding wat zeker is). Ging even goed tot die ging vertellen dat die vandaag over gegeven heeft, mijn reactie wat vervelend voor je. En daarop vertelde hij dat die ook nog bloed bij zijn ontlasting had, mijn reactie daarop ben je naar het ziekenhuis geweest? Zijn antwoord was nee. Had natuurlijk geen geld. Jammer voor hem... Mount Meru is vrij wel gratis. Tja jammer voor hem dat ik niet gevoelig ben meer voor zielige verhalen. Alle bedelaars loop ik zo voorbij!  Ongevoelige meid... nee hoor schatten ben nog altijd het lieve schattige meisje van voor mijn vertrek! Misschien ietjes harder maar das alleen tegen hele erge irritante mensen!

Ohja nog leuke ervaring.
In de fifi's rond lunche tijd kwam ik vrienden tegen die gingen naar de maasai markt en dacht ik ga mee. Moest ff inkomen maar er was veel spullen die je voor veel geld kan kopen. Ontzettend veel kleine winkels met veel spullen. Ze zijn redelijk agressief en duwen je nog net niet hun winkel uit. Tijdens een onderhandeling over een masker stond die man voor mij en hij weigerde aan de kant te gaan. Dan heb je aan mij echt de verkeerde. Hij wilde eerst niet met de prijs zakken. Daarna wilde ik dus weg lopen en hij ging niet aan de kant. Uiteindelijk wilde hij voor die prijs het masker geven. Hij deed er een zakje om heen waarop mijn reactie was: Heb je er geen papier om heen. Zijn reaxtie was dat hij het niet had. Mijn reactie daarop dan hoef ik het niet.  Ineens had hij toch papier! Toen zei ik, dus je liegt tegen mij? Dan moet ik het niet en liep weg. Zo waren ze daar allemaal. Helaas nog geen masker! Laat me niet in de malig nemen! Helaas leren ze hier niets van... ach ze ging de hele rond toer. Rafiki speciale prijs voor jou... tuurlijk!!! Mijn reactie weer: dankje rafiki fijn dat je zoveel vraag! Etc was uit eindelijk meer een spel dan dat ik wat gekocht hebt.

Wie weet wat ik nog tegen kom... weinig tot geen souvenirs. Mijn huis is al vol en jullie hebben pech... hahaha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten