dinsdag 18 februari 2014

Voorbereiding visum aanvragen!

Over 52 dagen zit ik in Tanzania! 

Kreeg vanmorgen twee mailtjes. Eentje nogmaals dat ik mijn visum moet gaan aanvragen. En een mailtje met vragen zoals, korte beschrijving geven wat mijn verwachtingen zijn, wat ik hoop te winnen waar ik ga werken, of ik gezondheidsklachten heb met het werk wat ik ga doen, Of gewoon waar kan ik werken met mijn functie. Spannend want nu gaan ze actief zoeken waar ik zou kunnen gaan werken.... Oh ja en nog een procedures Checklist wat ik zelfstandig mag uitvoeren. 

Vandaag bezig geweest om alle documenten voor mijn visum in orde te hebben. Ga namelijk morgen mijn visum aanvragen. Eerst een rondje rennen met mijn vriendin en daarna gelijk door naar Nieuwerkerk aan den IJssel.
  
Wat heb ik er voor nodig:
- Compleet ingevuld en persoonlijk ondertekend visumaanvraag formulier
- Officiële paspoort met geldigheidsduur van zes maanden bij terug komst.
- twee identieke goed gelijkende officiële en originele pasfoto's
- Kopie van retourticket.
- koste van visum (50,00 Euro) 
- retour envelop waarde postzegels 8.50 euro 


Voor mijn werkvisum heb ik ook het een en ander nodig. Dit ga ik lokaal met hulp regelen als ik daar ben aangekomen. 

Documenten voor vrijwilligerswerk in Arusha:
- vijf recente pasfoto's
- kopie van CV
- kopie pasfoto
- Kopie van visum
- begeleidende brief van de instelling
- aanstellingsbrief. 
- 300 USD

 Spannend maar onwijs veel zin in, om er weer terug te gaan! 

Tanzania Here I Come :D

2 opmerkingen: