woensdag 26 februari 2014

Mount Meru Hospital in Arusha

We have finalized your placement and accommodation

YES! Op deze zit heb ik lang gewacht! 

Ik ben vanmorgen met Lisa een stukje weer wezen joggen en zag op mijn telefoon een mailtje dat ik weet waar ik kom te werken en in wat voor gezin. Dus gelijk achter de pc van Lisa om te lezen waar ik kom te werken en in wat voor gezin. De rest van de dag, alleen maar over Tanzania gehad, echt super. Leer er erg naar toe! Mijn Land!!!

Ik ga werken in Mount Meru Hospital in Arusha. 

Op onze medische plaatsingen, is mijn rol een stagiair. Ik zal mee lopen met een arts die tegelijkertijd mijn leidinggevende is. Ik leer observeren wat de artsen en verpleegkundigen doen, ik mag veel vragen stellen die ze graag beantwoorden. 

Als ik er stage loop, en de arts/verpleegkundige schaduw, met een actieve rol. Als ik enthousiasme en initiatief toon, zal ik een goede relatie met de medische staf ontwikkelen, en als ze me voldoende vertrouwen kan ik meer dingen zelfstandig uitvoeren. 

Hun motto: Je moet jezelf bewijzen om betrouwbaar te zijn voordat je verantwoordelijkheden krijgt.  

Mijn werkdagen zullen zijn van ongeveer 8:00 en vertrekken om 16:00. De hele ochtend werk ik met een arts of een verpleegkundige. Soms kan ik ook één op één met een patiënt werken met een verpleegkundige op de achtergrond. 
Ze vinden het prettig als ik op een andere afdeling ga kijken, de kans is daar zeker, zeker als het rustig is op de afdeling waar ik stage loop, zolang mijn supervisor op de hoogte is waar ik ben. 

Tips van andere vrijwilligers die voor mij zijn geweest:
Scheidt u zelf van andere vrijwilligers, om je echt onder te dompelen in je rol, en maak duurzame relaties aan met artsen en verpleegkundige. Neem het initiatief, doe mee en stel veel vragen, laat zien dat je er graag wil werken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten